att skylla på fylla?

En full mans ord är en nykter mans tankar? Sanning eller rent bullshit? Jag kan endast gå efter vad jag själv känner. Och jkag personligen blir så himlans ärlig när jag dricker att jag har svårt att förstå mig på människor som skyller ord på att dom var fulla. För vad är det med alkoholen som får en att ljuga? Detär väl snarare att den får en att säga vad man tycker då man känner att man vågar göra vad som helst. Däremot förstår jag att man överdriver när man är full. Ett jag tycker om dig kan lätt bli ett jag älskar dig. Ett jag tycker du har fel kan lätt li en rejäl jävla utskällning som hette duga. Eller ett jag hatar dig kanske slinker ur när man endast tycker lite illa om personen för stunden. Men någonting, någonstans inom dig tycker det här, känner det här och vill berätta det här.
Många gånger har fylla och ärlighet satt mig i knipiga situationer, men aldrig har jag tagit mig ur en sådan genom att skylla på fylla. Jag står för vad jag sa, gjorde eller kände. Men endå, hur mycket jag än inte tror på att fyllan gör oss alla till lögnare, har jag så himla svårt att tro på andra när dom visar känslor på fyllan. För vem är jag att tro att jag har rätt i den här frågan....

Kommentarer




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback